Adotravel

Veelgestelde vragen

Covid verzekering voor reizen naar Turkije?

Wilt u goed verzekerd op reis naar Turkije?

Dan hebben wij uitstekend nieuws voor u.

De Turkse autoriteiten hebben een voordelige Covid verzekeringspakket samengesteld voor toeristen.

U kunt een verzekering online makkelijk afrekenen en afsluiten.

Afhankelijk van uw keuze, krijgt u dekking voor medische kosten en EXTRA verblijfskosten wegens quarantaine nadat u of uw reisgenoten positief zijn getest op Covid. Voor meer informatie en het afsluiten van deze verzekeringen zie:

https://www.covidinsurance4turkey.com/

Wat als u of 1 van uw reisgenoten VOOR de vakantie positief test?

Indien u of uw reisgenoot voor vertrek naar Turkije positief test voor Covid, dan dient u direct ons te mailen hierover. U kunt in zo een geval zelf beslissen of u de reis volledig annuleert of een deel annuleert.

De reguliere annuleringskosten zullen van toepassing zien (zie onze algemene voorwaarden met betrekking tot annuleringskosten).

Indien u een annuleringsverzekering bij ons heeft afgesloten (Europeesche verzekeringen), dan worden deze kosten door de verzekering gedekt. Mocht u zelf een doorlopende annuleringsverzekering hebben, dan kunt u bij uw eigen verzekeringsmaatschappij navraag doen. Meeste verzekeringsmaatschappijen dekken de kosten in zo een situatie.

REISREGELS VOOR VERTREK NAAR TURKIJE:

Vanaf 01 juni 2022, voor uw heenvlucht naar Turkije, vervalt de verplichting om een test-, herstel- of vaccinatiebewijs te hebben.

Zowel op de airport in Nederland als in Turkije, zijn ALLE passagiers VERPLICHT om een medisch mondkapje op te doen (FFP2, zonder ventiel KN95/N95).

Mondkapverplichting geldt ook voor tijdens de vlucht. Na aankomst in Turkije geldt er geen mondkapverplichting.

Versoepelde reisregels afreizen naar Nederland

Per 23 maart 2022, voor uw terugvlucht naar Nederland, vervalt de verplichting om een test-, herstel- of vaccinatiebewijs te hebben voor EU burgers (passagiers met een EU/Nederlands paspoort).

Er zijn dan ook geen inreismaatregelen meer voor EU-burgers die van buiten de EU/Schengen naar Nederland reizen.

Een gezondheidsverklaring is nog wel verplicht voor beide groepen.

Voor niet EU-burgers geldt nog steeds een EU-inreisverbod. Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld voor reizen uit veilige landen en voor bepaalde reisdoelen. De testverplichting vervalt.

Per 23 maart gaat Nederland ook herstelbewijzen accepteren die zijn uitgegeven op basis van een (positieve) antigeentest. Dit doen we nu alleen nog maar voor herstelbewijzen uitgegeven op basis van positieve PCR-testen. Voor iedereen die naar Nederland reist, is het advies om een zelftest te doen direct na aankomst in Nederland en op dag 5 na aankomst. zie : https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/aangekondigde-maatregelen

REISREGELS VOOR VERTREK NAAR DUITSLAND:

Vanaf 01 juni 2022, voor uw terugvlucht naar Duitsland, vervalt de verplichting om een test-, herstel- of vaccinatiebewijs te hebben.

Wat houdt de 4 daagse bedenktijd in?

U wilt een reis boeken maar u heeft het nog niet kunnen overleggen, of u heeft op werk niet vrij kunnen krijgen?

Geen probleem want bij adotravel kunt u alsnog zorgeloos boeken. U kunt namelijk na uw boeking uw reis binnen 4 dagen kosteloos per e-mail annuleren of wijzigen.

LET OP: De dag waarop u heeft geboekt telt ook mee.

In de volgende situaties, kunt u uw reis NIET kosteloos annuleren of wijzigen:

  • Vertrek binnen 3 weken
  • Reeds bestaande boekingen. Als u een bestaande boeking wijzigt, kan deze niet meer kosteloos geannuleerd worden.
  • U kunt 1x gebruik maken van de bedenktijd

Heb ik een visum nodig voor Turkije?

Geen visum meer nodig voor Turkije

Toeristen met de Nederlandse of Belgische nationaliteit die op vakantie gaan naar Turkije hebben vanaf 2 maart 2020 geen visum meer nodig. Dit is van toepassing als men

maximaal negentig dagen per half jaar in het land willen verblijven.

Heeft u al een visum aangeschaft?

De Turkse autoriteiten zorgen in dit geval helaas NIET voor een restitutie.

Neemt u s.v.p. contact op met uw visumverstrekker voor eventuele andere vragen.

Heeft u uw visum bij 'Visa4Turkey' bestelt, dan kunt u contact opnemen via:

0031-23-568 93 50

info@visa4turkey.com

Boek ik met de Laagste Prijs Garantie?

Vind je jouw vakantie elders goedkoper, laat het ons weten en we geven je een nog lagere prijs.

De garantie geldt voor reizen met identieke boekingsvoorwaarden. Dus voor reizen met

  • dezelfde vertrekdatum
  • reisduur
  • accommodatie(type)
  • verzorging
  • luchthaven
  • luchtvaartmaatschappij
  • hetzelfde aantal personen.

Nadat de boeking is gedaan en de 4 daagse bedenktijd is voorbij of is niet meer van toepassing, kan de reissom onder geen enkel beding verlaagd worden (ook al zou voor de boeking ergens anders een vergelijkbare reis goedkoper zijn geweest). Dit, omdat direct na de boeking de accommodatie en het vliegticket bij respectievelijk de desbetreffende accommodatiehouder en luchtvaartmaatschappij definitief geboekt zijn. Na deze boeking kan adotravel.nl op de inkoopprijs van de geboekte reis bij de desbetreffende instanties niet meer afdingen.

Vanwege de hoge mate van extra inkoop in de mei-, zomer- en herfstvakantie, kunnen wij voor die perioden helaas niet de Laagste Prijs Garantie aanbieden.

Wat zijn de kosten van een VIP Retour Transfer?

Bij aankomst door een prive chauffeur opgehaald worden & rechtstreeks naar uw hotel worden gebracht? Boek nu uw retour VIP transfers. Onderstaande tarieven zijn van toepassing op pakketreizen.

Aantal     Eenmalige toeslag(niet pp)

regio ANTALYA:

2 t/m 4 personen            € 56

5 t/m 12 personen          € 105

------------------------------------------------------

regio BELEK / SIDE / KEMER

2 t/m 4 personen            € 120

5 t/m 12 personen          € 220

-----------------------------------------------------

regio Alanya

2 t/m 4 personen            € 175

5 t/m 12 personen          € 245

WILT u retour VIP transfers bijboeken? U kunt in de 2 e stap van het online boekingsformulier zelf aanvinken of u een upgrade wilt hebben naar ''een retour VIP transfer " Het bedrag word dan ook automatisch berekend.

Mag ik vliegen als ik medische klachten heb?

Indien er medische klachten zijn waardoor het niet duidelijk is of u wel of niet mag vliegen, bent u verplicht een medisch rapport te tonen waarin uw arts verklaart dat u mag vliegen.

Wanneer u dit rapport niet kunt tonen, kan het gevolg zijn dat u wordt geweigerd.

Annuleringendienen ten eerste telefonisch doorgegeven te worden aan een van de medewerkers van de Servicedesk van Adotravel. Vervolgens dient u op dezelfde dag een bevestiging van deze annulering per e-mail te versturen naar info@adotravel.nl. Deze dient door de hoofdboeker gemaild te worden.

Onderstaande kosten zullen in rekening worden gebracht:

  • - Boekingskosten
  • - Reeds in rekening gebrachte wijzigingskosten, indien u de reis gewijzigd heeft.
  • - Poliskosten voor de reisverzekering, indien u deze afgesloten heeft.
  • - Premie en poliskosten voor de annuleringsverzekering, indien u deze afgesloten heeft.
  • - Annuleringskosten (zie artikel 7.3 van onze voorwaarden)

Indien uw boeking binnen 7 weken voor de dag van vertrek plaatsvindt, dient de totale reissom terstond te worden betaald.

Indien de boeking ruim 7 weken voor de dag van vertrek plaatsvindt, dient de aanbetaling van de reissom (25%) en indien van toepassing de kosten voor de annuleringsverzekering te worden aanbetaald. Het restant van de reissom dient zeven weken voor de dag van vertrek te worden betaald.

De betaling moet uitsluitend online plaatsvinden op www.adotravel.nl. Om uw reis te betalen logt u in op 'mijn boeking' en klikt u op het knopje 'Ga verder naar betalen'. Volg de instructies op uw scherm om de betaling online te voltooien.

Het is van het grootste belang, dat de naam op uw vliegticket overeenkomt met die in uw paspoort of op uw identiteitskaart.

Bij een afwijkende tenaamstelling kan de luchtvaartmaatschappij weigeren u in te checken, hetgeen problemen op het laatste moment en extra kosten voor eigen rekening tot gevolg kan hebben. Controleert u dus tijdig of de tenaamstelling op uw boekingsnummer en uw ticket correct is.

Er worden bij naamscorrecties of naamswijzigingen (bijvoorbeeld spellingsfouten in de naam) TOT 8 dagen voor vertrek € 85,- kosten per ticket in rekening gebracht.

Naamscorrecties en naamswijzigingen binnen 8 dagen voor vertrek of op de dag van vertrek is helaas niet mogelijk. U dient dan een nieuwe ticket te kopen. Voor tickets van lijndiensten zijn de kosten afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij.

De uiterste meldtijd op alle luchthavens in Nederland en Turkije is drie uur voor vertrek.

Na ontvangst van uw factuur per email, bezoekt u onze website www.adotravel.nl. Rechtsboven ziet u de link 'Mijn boeking' staan.

U logt in op 'mijn boeking' met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens klikt u op het knopje 'Ga verder naar betalen'

Volg de instructies op het scherm om uw betaling online te verrichten. Nadat uw betaling met succes is voltooid, wordt uw betaling automatisch door het systeem in uw boeking verwerkt.

U kunt via 'mijn boeking' online betalen middels IDEAL, Paypal, Creditcard, Bancontact en Sofort.

U ontvangt een factuur/boekingsbevestiging binnen enkele werkdagen op de mail.

U ontvangt uw reisbescheiden gemiddeld 4 tot 5 dagen voor vertrek.

Het is natuurlijk erg vervelend als de vlucht vertraging oploopt. Helaas zal dit soms kunnen gebeuren.

Zolang de overheid in de Europese Unie nog geen optimaal gebruik van het luchtruim toestaat en geen geintegreerd systeem van verkeersbegeleiding heeft ingevoerd, zullen vertragingen blijven voorkomen, waarvoor wij dan ook geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden. Door onder andere stakingen, drukte in het luchtruim of weersomstandigheden kunnen vertragingen of wijzigingen optreden, waarvoor adotravel geen aansprakelijk draagt. Mocht u hierdoor het aansluitend openbaar vervoer bij aankomst missen, dan komen de extra onkosten voor uw rekening.

Wanneer u op vakantie gaat naar Turkije en u vliegt met Sunexpress, is het mogelijk om een stoel te reserveren.

Dit kan snel en gemakkelijk, via de volgende link:

Click Here

Wanneer u dit heeft gedaan, ontvangt u een bevestiging per mail. Wij verzoeken u deze uit te printen en mee te nemen. Mocht u deze niet ontvangen, verzoeken we u om contact op te nemen met Sunexpress. Zij helpen u dan graag verder.

Wanneer u vliegt met Pegasus, is het niet mogelijk om stoelen te reserveren. Wij hebben de stoelen ingekocht bij de airline, en het is enkel mogelijk om een stoel te reserveren wanneer u rechtstreeks via Pegasus heeft geboekt. Natuurlijk bent u wel verzekerd van een stoel.

Vliegt u met Corendon? Dan kunt u dit regelen via de volgende link:

https://fly.corendon.com/

U ziet in het boekingsformulier de kosten staan voor ruimbagage. Tegenwoordig dient ruimbagage bijgeboekt te worden tegen extra kosten. Bij Pegasus Airlines en Sunexpress Airlines heeft u recht op handbagage (8 kg maximaal).

Bij Corendon kunt u tegen betaling uw ruimbagage bijboeken. U mag tot 7 kg aan handbagage gratis meenemen aan boord van het vliegtuig

Het boeken van de ruimbagage kunt u doen via de volgende link:

https://fly.corendon.com/

Elke passagier mag 1 stuk handbagage van 5 kg meenemen.

Tarieven Transavia:

  • 15 kg € 13 - € 22 per enkele reis
  • 20 kg € 16 - € 27 per enkele reis
  • 25 kg € 21 - € 32 per enkele reis
  • 30 kg € 31 - € 42 per enkele reis
  • 40 kg € 41 - € 52 per enkele reis
  • 50 kg € 71 - € 82 per enkele reis

Heeft u een andere vraag?